Äänensävy | Käännöstoimisto Pauhun markkinointiblogi

Hyvinvointia kaamokseen

shutterstock 59431630

Osaatko pysyä pirteänä keskitalven pimeydessä vai vajoatko epätoivoon? Kokosimme kuusi testattua vinkkiä, joilla jaksat töissä yli vuoden synkimmän kauden.

  1. Pysy liikkeessä. Liikunta lievittää masennusta jopa nopeammin kuin masennuslääkkeet. Jo pelkkä pieni taukojumppa kerran päivässä saa veren kiertämään ja mielen virkeäksi kesken työpäivän. Pyydä työkaverisikin mukaan liikkumaan!
  2. Lisää valoa ympäristöösi. Sytytä kynttilöitä, polta pihavaloja, tee tuli takkaan … mitä tahansa, kunhan et anna pimeän saada valtaa. Myös päivittäinen viidentoista minuutin annos kirkasvalolampun hehkua kompensoi kateissa olevaa auringonvaloa.
  3. Nuku hyvin. Riittävä yöuni on kaiken järjellisen aivotoiminnan perusedellytys. Unettomuus sen sijaan voi altistaa masennukselle.
  4. Järjestä jotain, mitä odottaa. Sovi tapaamisia ystävien kanssa, järjestä pikkujoulut, varaa viikonloppumatka. Kun olet hyvässä seurassa, synkimmän vuodenajan ei tarvitse olla tylsin.
  5. Älä vello ikävissä uutisissa. Jostain syystä raskaimmat uutistapahtumat vyöryvät päälle aina juuri pimeimpään aikaan vuodesta ja lisäävät ankeutta. Käännä sivua, älä klikkaa, hanki parempaa luettavaa.
  6. Tuo iloa muille. Tee jotain epäitsekästä, jolla ilahdutat muita. Pienikin huomionosoitus riittää. Saat itsekin hyvän mielen.

Hyvää joulun odotusta!

Tilaa blogi


Viimeisin blogikirjoitus
Pelkkä hyvä tarina ei riitä
Pasi Kivioja, Viestintäluotsi Oy | 17.10.2017
Katso kaikki blogikirjoitukset