Äänensävy | Käännöstoimisto Pauhun markkinointiblogi

Kevätsiivoa markkinointisi

shutterstock 37682983

Strategia ja tekemisen tavat tuppaavat ajan myötä pölyttyä. Siksi kannattaa soveltaa siivouksen ideaa myös markkinointiin, jotta se pysyy kristallinkirkkaana ja tehokkaana. Siispä reippaasti asiaan!

  1. Karsi oksat. Sisältömarkkinoinnissa ja tarinankerronnassa kannattaa leikata turhat rönsyt pois ja mennä suoraan asiaan. Turha koristelu kyllästyttää ihmisiä.
  2. Pyyhi pölyt. Osaatko käyttää kaikkia pakistasi löytyviä viestinnän ja markkinoinnin työkaluja? Hyödynnätkö esimerkiksi hakuoptimointia ja verkkosivustosi analytiikkaa riittävästi? Pengo pakkisi kunnolla – sieltä voi löytyä hyödyllisiä työkaluja, joita ei ole käytetty pitkään aikaan tai jotka ovat jääneet hyödyntämättä.
  3. Järjestele ja lajittele. Nyky-yleisöt suosivat itsetehtyä sisältöä. Kuratoi, jaa, ylistä ja osallistu keskusteluihin tarpeen mukaan, mutta priorisoi aina omaa sisältöäsi. Putsaa sähköpostilistasi. Päivitä osoitteesi säännöllisin väliajoin. Poista vanhentuneet osoitteet ja tuplaosoitteet, päivitä uudet tiedot. Turhat hudit syövät markkinointisi tehoa. Muista, että suoramarkkinointia saa kohdistaa vain omille asiakkaille ja luonnollisiin henkilöihin, jotka ovat antaneet siihen ennalta suostumuksensa.
  4. Poistu mukavuusalueeltasi. Teetkö asiat aina tietyllä tavalla? Uusien markkinointimallien löytäminen vaatii pysähtymistä, analyysia ja epäonnistumisia pelkäämätöntä uuden kokeilemista.
  5. Pidä hauskaa! Kevätsiivous on kivempaa porukalla – siivotkaa yhdessä, pitäkää talkoot, keskustelkaa joukolla markkinoinnin ja viestinnän linjauksenne läpi. Uusista toimintamalleista on hyötyä vain, jos kaikki asianomaiset ovat niistä tietoisia ja niihin sitoutuneita.

P.S. Siivouspäivä lauantaina 23.5.2015 lähestyy. Oma kirppispisteeni löytyy Hesperian puistossa Helsingissä, tervetuloa käymään!

Tilaa blogi


Viimeisin blogikirjoitus
Pelkkä hyvä tarina ei riitä
Pasi Kivioja, Viestintäluotsi Oy | 17.10.2017
Katso kaikki blogikirjoitukset