Tonfall | Översättningsbyrå Pauhus marknadsföringsblogg

Må bra i midvintermörkret

shutterstock 59431630

Håller du dig pigg i midvintermörkret eller försjunker du i förtvivlan? Vi samlade sex beprövade tips som gör att du orkar bättre på jobbet under den mörkaste tiden på året.

  1. Håll dig i rörelse. Motion lindrar depression till och med snabbare än läkemedel. Redan en kort stund av pausgymnastik får blodet att cirkulera och hjärnan att piggna till under arbetsdagen. Be en kollega hålla dig sällskap!
  2. Lys upp din omgivning. Tänd ljus, ha på ytterbelysning, gör eld i öppna spisen ... vad som helst, bara du inte låter mörkret ta över. Femton minuters ljusbehandling dagligen kompenserar också bortfallet av naturligt solljus.
  3. Sov gott. Tillräcklig nattsömn är en grundläggande förutsättning för hjärnans tankeverksamhet. Sömnlöshet kan vara en riskfaktor för depression.
  4. Planera något roligt att se fram emot. Stäm träff med vänner, ordna julfest eller boka en weekendresa. När du umgås med andra behöver inte den mörkaste tiden på året vara den tråkigaste.
  5. Vältra dig inte i dystra nyheter. Av någon anledning verkar de tyngsta nyhetshändelserna alltid ske under den mörkaste tiden och bidra till dysterheten. Vänd sida, låt bli att klicka, skaffa dig något bättre att läsa.
  6. Gör någon annan glad. Gör en god gärning som gläder någon annan. Det räcker med en liten gest, som gör även dig gott.

Trevlig väntan på jul!

Prenumerera på blogg


Latest blog post
En bra berättelse räcker inte
Pauhu Oy, Viestintäluotsi Oy | 17.10.2017
Se alla blogginlägg