Äänensävy | Käännöstoimisto Pauhun blogi

Kevätsiivoa markkinointisi

shutterstock 37682983

Strategia ja tekemisen tavat tuppaavat ajan myötä pölyttyä. Siksi kannattaa soveltaa siivouksen ideaa myös markkinointiin, jotta se pysyy kristallinkirkkaana ja tehokkaana. Siispä reippaasti asiaan!

    1. Karsi oksat. Sisältömarkkinoinnissa ja tarinankerronnassa kannattaa leikata turhat rönsyt pois ja mennä suoraan asiaan. Turha koristelu kyllästyttää ihmisiä.
    2. Pyyhi pölyt. Osaatko käyttää kaikkia pakistasi löytyviä viestinnän ja markkinoinnin työkaluja? Hyödynnätkö esimerkiksi hakuoptimointia ja verkkosivustosi analytiikkaa riittävästi? Pengo pakkisi kunnolla – sieltä voi löytyä hyödyllisiä työkaluja, joita ei ole käytetty pitkään aikaan tai jotka ovat jääneet hyödyntämättä.
    3. Järjestele ja lajittele. Nyky-yleisöt suosivat itsetehtyä sisältöä. Kuratoi, jaa, ylistä ja osallistu keskusteluihin tarpeen mukaan, mutta priorisoi aina omaa sisältöäsi.
    4. Karsi sähköpostilistasi. Päivitä osoitteesi säännöllisin väliajoin. Poista vanhentuneet osoitteet ja kaksoiskappaleet ja päivitä uusiin tietoihin. Turhat lähetykset syövät markkinointisi tehoa. Muista että suoramarkkinointia saa osoittaa vain omille asiakkaille ja luonnollisille henkilöille, jotka ovat antaneet siihen suostumuksensa etukäteen.
    5. Poistu mukavuusalueeltasi. Teetkö asiat aina tietyllä tavalla? Uusien markkinointimallien löytäminen vaatii pysähtymistä, analyysia ja epäonnistumisia pelkäämätöntä uuden kokeilemista.
    6. Pidä hauskaa! Kevätsiivous on kivempaa porukalla – siivotkaa yhdessä, pitäkää talkoot, keskustelkaa joukolla markkinoinnin ja viestinnän linjauksenne läpi. Uusista toimintamalleista on hyötyä vain, jos kaikki asianomaiset ovat niistä tietoisia ja niihin sitoutuneita.
Käännöstoimisto Pauhu® on erikoistunut oivaltaviin viestinnän ja markkinoinnin käännöksiin. Ammattilaisemme kääntävät äidinkielelleen. Asiakkaitamme ovat muun muassa Ruukki Construction, Veho ja Ålandsbanken.

Tilaa blogi


Viimeisin blogikirjoitus
Kevätsiivoa markkinointisi
Linda Ahlblad, Käännöstoimisto Pauhu | 6.4.2019
Kaikki blogikirjoitukset